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小学校生活科・社会科における「観察」の内容 : 社会調査法との照応
https://narasaho-c.repo.nii.ac.jp/records/19
https://narasaho-c.repo.nii.ac.jp/records/195dc52731-b8cd-4ebe-8b29-9bceb82fce29
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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201302nakata (912.6 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-06-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校生活科・社会科における「観察」の内容 : 社会調査法との照応 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Content Analysis of Living Environment Studies and Social Studies : Correspondence to Social Research Methods | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生活科 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会科 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習指導要領 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 観察法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会調査法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Living environment studies | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social studies | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | General policies regarding curriculum formulation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Observation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social research methods, Sociology | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
中田, 奈月
× 中田, 奈月× NAKATA, Natsuki |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿の目的は,小学校生活科,社会科において必要な技能のひとつである「観察」について,小学校学習指導要領解説が示す内容を明確にすることである.今回,とりわけ以下の三点を指摘した.第一に,小学校学習指導要領において,生活科と社会科の用語が統一されていないこと,第二に,概念同士の位置関係が整理されていないこと,第三に「観察」の手法について明示されていないことである. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper clarifies the "observation" method, which is a skill required by elementary school educators in the living environment and social studies curricula. We analyzed our results by referring to available knowledge and the social research methods included in the course of study description. Consequently, we clarified the following three points: (1) the general policies regarding the curriculum formulation, in both living environment and social studies, use the same term with different meanings. (2) The concept of "observation" is inconsistent in these general policies. (3) This concept also lacks clarity in the general policies. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
書誌情報 |
奈良佐保短期大学研究紀要 en : Bulletin of Nara Saho College 号 21, p. 13-24, 発行日 2014-03-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 奈良佐保短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13485911 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11605938 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 110009772893 |